Optimalisatie website

Een succesvolle website kenmerkt zich vaak door veel bezoekers, maar ook door tevreden gebruikers. Veel bezoek is leuk, maar als deze mensen direct na binnenkomst de website weer verlaten dan heb je er nog niet veel aan. De inkoop van nieuw bezoek vraagt vaak een doorlopende investering. Wat nu als je met het bestaande bezoek structureel meer interactie of sales haalt?

Websiteoptimalisatie

Hier bevind je in het speelveld van website- of conversieoptimalisatie. Wat kun je nog doen om bezoekers (verder) tevreden te krijgen en je website optimaal te laten presteren? Voldoet de website niet aan de verwachtingen, is de toegevoegde waarde laag of zijn er barrieres die het gebruik van de website in de weg staan. Misschien loopt de techniek niet helemaal lekker of is de navigatie onvoldoende duidelijk.

Met het optimaliseren van een website ben je nooit klaar, het is een continu proces.  Het gaat hier om webanalytics, A-B testen en gebruikersonderzoek. Een groot aantal bedrijven is gespecialiseerd in websiteoptimalisatie.

Zoekmachineoptimalisatie

Gaat het je om de optimalisatie voor de zoekmachines waardoor je beter vindbaar bent? Dan ben je op zoek naar specialisten in SEO.