Meer bezoekers op je website

Een succesvolle website kenmerkt zich vaak door veel bezoekers. Zonder bezoek heb je immers geen interactie of geen sales. Vaak is dat voor veel bedrijven een lastig punt. Er is veel geld geinvesteerd in de website, maar waarom heeft deze dan toch niet zo veel bezoekers?

Als je een nieuwe winkel in de stad opent dan heb je vaak dezelfde dag al mensen die je winkel binnenlopen omdat je profiteert van het winkelend publiek wat er toch al loopt.

Bij een nieuwe website werkt dit helaas anders. Het kost flink wat tijd en moeite voordat je de eerste aantallen klanten weet te verwelkomen.

Welke mogelijkheden heb je om meer bezoek op je website te trekken?

Beter scoren in de zoekmachines

Elke gebruiker van internet maakt regelmatig gebruik van een zoekmachine. In Nederland is dit vooral Google, maar ook Bing wordt door een vaste groep mensen dagelijks gebruikt. De resultaten van deze zoekmachines zijn bepalend voor de websites bezocht worden. Hoe beter je scoort op de voor jou belangrijke zoekwoorden, hoe meer bezoek je op je website zult verwelkomen.

De resultaten in de zoekresultaten bestaan uit de normale, ook wel organische, resultaten en de advertenties. Optimalisatie van beide gebieden hebben hun eigen aanpak nodig.

Affiliatemarketing

Om meer bezoekers naar je website te trekken kan je ook gebruikmaken van affiliatemarketing. Dit is een vorm van adverteren waar je niet betaalt voor je zichtbaarheid maar waar je een beloning afspreekt voor een specifieke actie zoals een aankoop of een aanmelding voor een nieuwsbrief.

Door deze afspraak aan te bieden bij een zogenaamd affiliatenetwerk kunnen de daar aangesloten websites ervoor kiezen jouw website te promoten. Er zijn een flink aantal bedrijven die een dergelijk affiliatenetwerk aanbieden. Bijvoorbeeld Daisycon, Zanox of TradeDoubler. Deze partijen brengen de vraag (de adverteerder) en het aanbod (de websites die willen verdienen aan de advertenties) bij elkaar en faciliteren de communicatie, het meetsysteem en de betalingen.

Ook voor affiliatemarketing heb je specifieke kennis nodig om niet onder te sneeuwen in deze wereld en maximaal rendement te halen op de besteedde euros.

Publiciteit

Van een nieuw bedrijf of website zal in het begin nog niemand gehoord hebben. Het is dus belangrijk om snel aan je naamsbekend te gaan werken om niet al je marketingbudget in dure advertenties te stoppen. Door op een slimme manier de publicteit op te zoeken zal je hopelijk aandacht genereren in de pers. Hierdoor blijft je naam hopelijk hangen en zullen mensen misschien aan je denken op het moment van een aankomende aankoop.

Banners tonen

Een manier om met je merk in beeld te komen is het inzetten van Display Advertising, ook wel bannering genoemd. Heel veel goedbezochte websites bieden, uiteraard tegen betaling, de mogelijkheid om jouw advertenties aan hun bezoekers te laten zien. Als je advertentiemateriaal aanzet tot doorklikken op de banner dan kan zo’n bannercampagne ook nog eens extra bezoekers opleveren.

Voor de inzet van Display Advertising is specifieke kennis nodig. Naast het maken van het best mogelijke advertentiemateriaal heb je ook toegang tot de websites nodig die de advertentieruimte aanbieden. Je kunt rechtsstreeks contact zoeken, maar er zijn ook netwerken en systemen die de inzet van banners over meerdere websites kunnen spreiden of zich tot specifieke doelgroepen kunnen richten.

Samenwerking met andere websites

Als je zelf nog niet voldoende bezoekers op je website hebt dan kan je natuurlijk altijd aankloppen bij andere populairdere websites en vragen of ze jouw website willen promoten. Dit kan in de vorm van een onbetaalde samenwerking doordat jij hun bezoekers iets anders kan bieden, bijvoorbeeld toegevoegde waarde door de informatie op jouw website.

Ook hier is een betaalde samenwerking vaak één van de mogelijkheden en kun je financiele afspraken maken over een vermelding, link of advertentie.

Online marketing hulp nodig?

Bekijk welke bedrijven je kunnen helpen bij het halen van jouw doelen!