Zoekmachineoptimalisatie

Elke internetgebruiker maakt gebruik van zoekmachines. Hoe beter je bedrijf vindbaar is in zoekmachines zoals Google en Bing hoe meer mensen je website zullen bezoeken. Een goede positie op belangrijke, veelgebruikte zoekwoorden is dus wat je wilt.

De optimalisatie van je website voor de zoekmachines is complex. Zeker in markten waar de concurrentie groot is en er veel bedrijven zijn die bovenaan op dezelfde zoekwoorden willen staan.

Bij zoekmachineoptimalisatie heb je in de eerste plaats de focus op de normale, ook wel organische resultaten. De optimalisatie hiervan wordt SEO genoemd: Search Engine Optimalization.

Aan de andere kant heb je de advertenties in de zoekmachines. In Google heten deze resultaten de Adwords advertenties. In de zoekmachine van Bing heb je BingAds. De inzet en optimalisatie van deze advertenties wordt SEA genoemd: Search Engine Advertising.

Op deze pagina vind je een overzicht van online marketing bedrijven die kunnen helpen met de optimalisatie van je websites in de zoekmachines. Deze bedrijven zijn gespecialiseerd in SEO en/of SEA, de optimalisatie van de aanwezigheid in de zoekresultaten van Google en Bing.

Dit is online marketing werkgebied rond de zoekmachines, bijvoorbeeld die van Google of Bing. Je kunt zoekmachineoptimalisatie splitsen in de betaalde (SEA) en de gratis (SEO) resultaten. Als bedrijf wil je zo goed mogelijk in de zoekresultaten naar voren komen. In de praktijk zijn dit natuurlijk de nummer #1 posities, maar ook een goede aantrekkelijke vermelding zodat er zo veel mogelijk geklikt wordt.

Typisch gebruikte termen rond zoekmachineoptimalisatie zijn:

Interessant?